Narodowy Fundusz Zdrowia przygotował nową kampanię edukacyjno-informacyjną, której głównym celem jest promocja zmian w stylu żywienia oraz uświadomienie Polakom, jak dużo cukru spożywamy bezrefleksyjnie i bezwiednie.
W ramach kampanii, NFZ wspólnie z TVP oraz Polskim Stowarzyszeniem Diabetyków propaguje w TV spot „Nie przesadzaj – nie przesładzaj!”. Ponadto, przez 7 kolejnych tygodni, w każdy poniedziałek, w programie "Pytanie na śniadanie" w TVP2 pokażą jak słodko, przyjemnie, cicho i podstępnie cukier i słodycze zakorzeniły się w naszym życiu – od zakupów, po przekąski, nagradzanie dzieci słodyczami, pocieszanie smutków, uciszanie napięcia nerwowego czy łatanie nudy.
Trwająca pandemia koronawirusa niestety przyczyni się do wzrostu nadwagi. Powody są oczywiste: kwarantanna, praca zdalna, mniejsza aktywność fizyczna, pogorszenie stanu psychicznego. Jedną z reakcji na pogorszony nastrój czy depresję jest zwiększony apetyt, szczególnie, gdy nie wychodzi się z domu. Celem akcji NFZ jest budowanie świadomości społecznej o najczęstszych i najbardziej zgubnych nawykach, wprost przyczyniających się do otyłości oraz cukrzycy, a także uczyć nowych, korzystnych zdrowotnie wyborów.