XIII Sesja Rady Gminy Żegocina - 17.06.2025 rok

Karolina
20-06-2025

We wtorek, 17 czerwca 2025 roku, o godz. 15:30 w sali narad Urzędu Gminy Żegocina odbyła się XIII Sesja Rady Gminy Żegocina. Obradom przewodniczył Przewodniczący Rady Gminy – Piotr Kępa. W sesji wzięło udział 13 radnych. 
Przewodniczący Rady Piotr Kępa przywitał obecnych Radnych, pracowników urzędu, mieszkańców oglądających obrady oraz szczególne słowa powitania skierował do nowych dyrektorów szkół: Pani Doroty Juszczyk – Dyrektor Szkoły w Łąkcie Górnej oraz Pani Joanny Dunikowskiej – Dyrektor Szkoły w Bytomsku.

Przewodniczący, wspólnie z Wójtem Gminy, złożyli nowym dyrektorom gratulacje i wręczyli kwiaty, wyrażając uznanie za objęcie nowej funkcji. Następnie głos zabrał Wójt Gminy, który ponownie podziękował za podjęcie się roli dyrektora w realiach współczesnej szkoły. Przedstawił przebieg procesu konkursów i  nominacji oraz złożył życzenia siły, wytrwałości i determinacji w pracy.

Ważnym punktem obrad była debata nad raportem o stanie Gminy za 2024 rok.  Debatę zakończono głosowaniem nad udzieleniem Wójtowi Gminy Żegocina wotum zaufania. 

W dalszej części sesji Radni zapoznali się ze sprawozdaniem finansowym Gminy oraz sprawozdaniem z wykonania budżetu za rok 2024,który zaprezentowała Skarbnik Małgorzata Matras.

Podczas tej sesji podjęto uchwały dotyczące:  

  • zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2025–2039,
  • zmian w budżecie gminy na rok 2025,
  • wyrażenia zgody na zakup nieruchomości w obrębie Bełdna,
  • oraz aż siedem uchwał dotyczących zmian miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla wybranych obszarów gminy.

Zachęcamy do zapoznania się z treściami uchwał, które będą zamieszczane na stronie: bip

Rada Gminy udzieliła Wójtowi wotum zaufania i absolutorium. 

Rada zapoznała się także z raportem z realizacji Gminnego Programu Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2024 r. oraz wysłuchała informacji międzysesyjnej Wójta -   Informacja  

Podczas informacji Wójt podziękował za udzielone mu wotum zaufania, słowami:  "Pragnę serdecznie podziękować za udzielenie mi wotum zaufania oraz absolutorium z tytułu wykonania budżetu za ubiegły rok. Otrzymane poparcie jest dla mnie nie tylko powodem do satysfakcji, ale przede wszystkim zobowiązaniem do dalszej, rzetelnej i odpowiedzialnej pracy na rzecz naszej wspólnoty samorządowej(...)"

Następnym punktem  były:  interpelacje, zapytania i wolne wnioski.  Radni poruszyli następujące kwestie: Przewodniczący Rady Piotr Kępa zwrócił uwagę na potrzebę uprzątnięcia zarośniętego kamieniołomu z drzew i krzewów, uzupełnienie poboczy w miejscowości Nagórze, konieczność zakupu sprzętu do czyszczenia sali gimnastycznej oraz zapytał o termin uruchomienia windy w budynku urzędu gminy.
Radny Tomasz Janiczek poruszył temat planowanej przebudowy przedszkola, postulował powiększenie sal gimnastycznych oraz prosił o udostępnienie mieszkańcom informacji dotyczących funkcjonowania tężni.
Radny Krzysztof Mirowski zgłosił potrzebę poprawy nawierzchni w Przybyszówce oraz zasygnalizował pojawiające się pęknięcia na budynku przedszkola.Radny Szczepan Jagielski zwrócił uwagę na zniszczone siatki zabezpieczające na boisku w Łąkcie.Radny Zbigniew Michura poruszył kwestię dostępności budynku Centrum Kultury, Sportu i Turystyki dla osób z niepełnosprawnościami oraz poruszył temat planowanej lokalizacji przyszłej hali sportowej lub boiska.
Wójt odniósł się do wszystkich zgłoszonych tematów.

Po omówieniu spraw Przewodniczący zamknął obrady 13. sesji Rady Gminy i podziękował zebranym za udział.

Dziękujemy wszystkim mieszkańcom, którzy którzy oglądali transmisję online.  Zachęcamy do obejrzenia sesji, po kliknięciu w zakładkę: archiwum: LINK

Załączniki:

Lp. Nazwa załącznika Pobierz
1 Informacja międzysesyjna wójta_20250618134504.pdf
Kategorie
Komunikaty